Salutare! Am scris următorul articol cu scopul de a ajuta beneficiarii ce au planificat să demareze lucrările și nu știu care sunt documentele ce trebuie pregătite la momentul începerii lucrărilor.
Autorizația de construire
originalul rămâne la beneficiar, constructorului i se predă o copie
Proiectul în faza D.T.A.C.
adică Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire, cea avizată de Primărie cu ștampila “Vizat spre neschimbare”.
Originalul rămâne la proprietar, Constructorului i se predă o copie după original.
Proiectele de execuție în faza de Proiect Tehnic cu detalii de execuție (Pth + DDE) pentru specialitățile rezistență, arhitectură, instalații
cu semnătura și ștampila verificatorului de proiecte ales de către investitor conform obligațiilor ce revin investitorilor din legea 10/1995, art. 22, lit c).
Un exemplar original rămâne la proprietar, un alt exemplar original sau o copie după original i se predă Constructorului.
Comunicare începere lucrări la primărie.
Downloadează formularul de aici. De verificat dacă se poate depune online sau la ghișeu. Comunicarea de începere lucrări se face cu 10 zile înainte de începerea efectivă a lucrărilor.
Comunicare începere lucrări la Inspectoratul de Stat în Construcții.
Alături de formularul de comunicare începere lucrări se mai depun o copie după autorizația de construire, o copie după cartea de identitate a titularului autorizației și dovezile de plată pentru cele două taxe de 0.10% și 0.25% din valoarea lucrărilor menționată în autorizația de construire.
Documentele se pot depune online prin platforma investitori.isc.gov.ro sau trimițându-le pe adresa de mail a Inspectoratelor județene Inspectoratul în Construcţii al Municipiului Bucureşti.
Pentru lucrările din București și Ilfov, documentele menționate mai sus se depun la adresa bucuresti-ilfov@isc.gov.ro. Citiți pasul 1 din documentul următor.
Depunerea programului de control în faze determinante din proiectele tehnice
Trebuie depus inițial măcar programul de control în faze determinante pentru specialitatea “Rezistență”, împreună cu cererea de avizare a programului și cu fișa cu date sintetice ale investiției (date despre beneficiar, proiectanți, constructor, diriginte de șantier, R.T.E., etc) după primirea numărului de înregistrare a comunicării de începere lucrări la Inspectoratul de Stat în Construcții. Citiți pasii 2 și 3 din documentul următor.
Programul de control în faze determinante ar trebui să se regăsească în partea scrisă a proiectului (ex. de rezistență) și trebuie obligatoriu să fi fost avizat de către verificatorul de proiecte.
Panoul de identificare a investiției.
Recomand www.placutadesantier.ro
Mai multe informații găsiți în anexa 8 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
Contract cu o firmă de execuție
Firma trebuie să dispună de următorul personal tehnic: Responsabil Tehnic cu Exeucuția (R.T.E.), Responsabil cu Controlul Tehnic al Calității (C.Q.), Șef de șantier. Dacă lucrarea a fost încadrată în categoria A, B sau C de importanță, trebuie ca Șeful de Șantier să fie inginer constructor conform normativului NE 012/2 din 2022, art. 12.2.1.
Categoria de importanță a lucrării este stabilită de către arhitect și este menționată în Memoriul Tehnic General sau în Memoriul Tehnic de Arhitectură, ce se regăsește în partea scrisă a proiectului de arhitectură.
Dacă se lucrează în regie proprie (nu recomand, citiți articolul următor), trebuie în continuare respectate prevederile privind existența unui RTE și a unui inginer constructor pentru funcția de șef șantier pentru categoriile de importanță A, B și C.
Planul Calității, Proceduri Tehnice de Execuție, Plan de control calitate, verificări și încercări (P.C.C.V.I.)
Documentele trebuie pregătite de către Constructor și avizate de către Dirigintele de șantier. Această prevedere se aplică pentru construcțiile încadrate în categoria A, B sau C de importanță, conform art. 4, lit. b) din Regulamentul privind conducerea și asigurarea calității în construcții (Anexa nr. 2) din HG 766/1997.
Pentru categoria D de importanță nu sunt necesare aceste documente, conducerea și asigurarea calității în construcții făcându-se exclusiv prin prin îndeplinirea atribuțiilor responsabilului tehnic cu execuția, atestat, în cadrul unei organizari corespunzătoare a activității executantul.
Decizii de numire din partea firmei de construcții
pentru șeful de șantier, responsabilul tehnic cu execuția, responsabilul cu controlul tehnic al calității (CQ)
Contract cu un diriginte de șantier și Decizia de numire din partea beneficiarului pentru dirigintele de șantier.
Model pentru decizia de numire găsiți aici.
Contract cu un laborator de construcții autorizat de către I.S.C.
Este necesar pentru prelevarea probelor de beton la turnarea elementelor structurale (Normativul NE 012/2-2022, art. 9.3. și anexa J) și a probelor de oțel - beton, dar doar dacă armătura se fasonează pe șantier. Altfel, dacă a fost fasonată de furnizor, vine însoțită de rapoartele de încercare, conform pct. DII.1.8.c din Normativul NE 012/2-2022.
Contractul poate fi făcut de Beneficiar sau de către Constructor. Recomand să fie în sarcina Beneficiarului pentru un grad de transparență mai mare.
Ordinul de începere lucrări din partea beneficiarului către executant.
Model aici.
Procesul verbal de trasare (făcut de topograf) și P.V. predare - primire amplasament și a bornelor de reper.
Citiți articolul următor.
Grup de WhatsApp
Pentru o comunicare dinamică (dar informală), recomand crearea unui grup de WhatsApp cu toți factorii implicați în realizarea proiectului (beneficiar, arhitect, proiectanți, diriginți, șef șantier, RTE, etc).
コメント