top of page
Poza scriitoruluiDan Grigoroiu

Procedura de recepție la terminarea lucrărilor explicată pe scurt



Salutare! Vin în întampinarea beneficiarilor ce doresc să facă recepția la terminarea lucrărilor și nu știu de unde să înceapă. Procedura pe larg, completă, este explicată în H.G. 343/2017. În acest articol voi enumera pașii uzuali în vederea efectuării recepției la terminarea lucrărilor.


Pasul 1 - drumul la Primărie, comunicarea de finalizare lucrări, obținerea fișei fiscale cu valoarea finală a investiției, solicitarea unei liste cu toate documentele necesare pentru recepție

Beneficiarul merge la emitentul autorizației (ex. primaria) și anunță finalizarea lucrărilor (formularul F15), dă o declarație pe propria raspundere cu valoarea finală a investiției și solicită o listă cu documentele necesare pentru recepția la terminarea lucrărilor (pot diferi de la o primărie la alta). Dacă beneficiarul este persoană juridică, cel mai probabil i se vor solicita documente contabile justificative. Emitentul autorizatiei eliberează o fișă fiscală în care e menționată valoarea finală a investiției. Dacă valoarea finală trecută în fișa fiscală diferă de cea inițială, trecută în autorizația de construire, se va face o regularizare a taxei de autorizare de 0.50% din valoarea lucrărilor.


Pasul 2 - adeverința de la Inspectoratul de Stat în Construcții

Către Inspectoratul de Stat în Construcții se trimit pe emailul Inspectoratului județean din județul de unde este lucrarea:

  • poză/scan după cartea de identitate/certificatul de înregistrare fiscală

  • comunicarea de finalizare lucrări (formularul F16)

  • fișa fiscală eliberată de Primărie la pasul 1

  • dovezile de plată de la începerea lucrărilor (taxa de 0.10% din valoarea lucrărilor trecută în autorizația de construire și jumătate din taxa de 0.50%, adică de 0.25% din valoarea trecută în autorizație) plus diferența până la 0.60% din valoarea finală a investiției (cea din fișa fiscală).


Exemplu de calcul: Dacă valoarea lucrărilor trecută în autorizația de construire este de 100 000 lei, pentru care s-au achitat inițial taxe de 0.10% din 100 000 lei, adică 100 lei, și de 0.25% din 100 000 lei, adică 250 lei, iar valoarea finală declarată este de 120 000 lei, din totalul taxelor de 0.60% din valoarea finală de 120 000 lei ( adică 720 lei) se scad taxele achitate la începerea lucrărilor (100 + 250 lei ) și se achită diferența (720 - 100 - 250 = 370 lei).

După primirea numerelor de înregistrare ale documentelor, se așteaptă eliberarea adeverinței care confirmă faptul că ați plătit toate taxele către I.S.C., în valoare de 0.60% din valoarea finală (în București - Ilfov durează aprox. 30 zile). Recomand să reveniți cu un email sau cu un telefon la Registratura Inspectoratului din județul dvs. pentru a afla daca a fost eliberată adeverința și cum puteți intra în posesia ei.


Pentru ISC București - Ilfov aveți următoarele date de contact

Telefon: 0213 301 001, 0213 301 328, 0751.179.742, 021.330.1001,


Pasul 3 - solicitarea de desemnare reprezentant I.S.C. în comisia de recepție

După primirea numărului de înregistrare în urma depunerii documentelor de la pasul 2, se completează și se trimite către Inspectoratului județean din județul de unde este lucrarea:

  • solicitarea de desemnare reprezentant I.S.C. în comisia de recepție

  • comunicarea de finalizare lucrări pe care a făcut-o executantul către dvs. (dacă e cazul)

  • referatul diriginților de șantier pe specialități (arhitectură, rezistență, instalații, etc.) cu privire la modul în care au fost executate lucrările de construcții. (de cele mai multe ori e suficient referatul dirigintelui autorizat în domeniul Construcțiilor Civile)

  • punctul de vedere / referatul proiectanților pe specialități (arhitectură, rezistență, instalații, etc.)


Trebuie să cereți răspunsul I.S.C. la solicitarea de desemnare reprezentant I.S.C. în comisia de recepție în termen de 10 zile de la înregistrare. Inspectoratul va delega un inspector pentru recepție ce trebuie convocat la recepția la terminarea lucrărilor.


Pasul 4 - înapoi la Primărie. Depunerea dosarului în vederea programării recepției

După ce se obțin documentele de la Inspectoratul de Stat în Construcții (adeverința privind plata taxelor, desemnarea reprezentantului I.S.C., referatele proiectanților și ale diriginților, etc), precum și restul documentelor solicitate de primărie în vederea efectuării recepției (aflate pe lista solicitată la pasul 1), beneficiarul stabilește ziua și ora la care va avea loc recepția la terminarea lucrărilor. Trebuie ținut cont de faptul că la recepție vor participa:


Comisia de recepție:

  • Beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia (va fi președintele comisiei)

  • Reprezentant Primărie

  • Reprezentant I.S.C.

  • 1-3 membri specialişti în domeniul lucrărilor de construcţii supuse recepţiei (ex. Ingineri constructori, arhitecți), în funcţie de categoria şi clasa de importanţă a construcţiilor, desemnaţi de investitor, alţii decât cei implicaţi în proiectarea/execuţia obiectivului de investiţii. Trebuie întrebat la primărie de câți membri specialiști este nevoie în ziua recepției.


Secretarul comisiei va fi asigurat de către dirigintele de șantier


Invitați la recepție, dar care nu fac parte din comisia de recepție:

  • Reprezentant proiectant (ex. arhitectul lucrării, ing. proiectant rezistență, etc)

  • Reprezentant executant


Toți cei menționați vor semna Procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor. Astfel, recomand să se stabilească de comun acord cu toți participanții ziua și ora recepției la terminarea lucrărilor.


Pasul 5 - convocarea la recepția la terminarea lucrărilor

Trebuie făcută o înștiințare oficială a participanților la recepție cu privire la data și locul întrunirii Comisiei de recepție. Către I.S.C. se completează și se trimite formularul de Comunicare privind începerea activității comisiei de recepție la terminarea lucrărilor.


Pasul 6 - recepția la terminarea lucrărilor

În ziua recepției, comisia se întrunește, verifică lucrările executate precum și Cartea Tehnică a Construcției, apoi hotărăște dacă aprobă, respinge sau suspendă recepția la terminarea lucrărilor. Recomand să se asigure mijloacele necesare pentru multiplicarea procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor (un laptop + o imprimantă multifuncțională ar fi de mare ajutor)






990 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page